czwartek, 2 maja 2013

Muffinki ananasowe z kokosem


Kto ma ochotę na coś słodkiego? :) W taką pogodę, to chyba każdy ;). Dziś proponuję Wam chrupiące na zewnątrz i wilgotne w środku, super łatwe i super szybkie muffinki z ananasami z chrupiącą posypką z wiórek kokosowych :)
Zapraszam do wypróbowania! :)


Składniki: (na około 16 muffinek)
1 i 1/2 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
1 duże jajko
100 ml maślanki/kefiru/jogurtu naturalnego
80 ml syropu ananasowego (z puszki)
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki płatków owsianych (ja dałam błyskawiczne, bo tylko takie miałam w domu)
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
ok. 8 plastrów ananasów z puszki (można dać więcej lub mniej, jak kto lubi :)
wiórki kokosowe do posypania

Przygotowanie:
Wszystkie składniki sypkie umieszczamy w misce i mieszamy (mąka, cukier, płatki owsiane, proszek do pieczenia, soda oczyszczona). 
W drugiej misce mieszamy składniki mokre (roztrzepane jajko, maślanka/kefir/jogurt naturalny, syrop ananasowy, olej).
Mieszamy składniki z obu misek ze sobą a na końcu dodajemy pokrojone na drobne kawałeczki ananasy.
Masę umieszczamy w papilotkach i pieczemy w temp. 190 stopni przez około 25 minut-do momentu aż Nasze muffinki nabiorą złotego koloru :)


;)




...i coś dla ucha :)




Smacznego!




Czas na piknik z home&you

6 komentarzy:

  1. uwielbiam ten duet! kokos i ananas, ach :-) poproszę taką muffinkę!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale egzotycznie-apetycnie :). a wiecie e ananasy rosną w ziemi ? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. KOKOS I ANANAS TO MOJE ULUBIONE POŁĄCZNIE:) SUPER PRZEPIS

    OdpowiedzUsuń
  4. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muffinki to bardzo fajna i prosta propozycja, sama często je piekę. Ostatnio jednak najbardziej lubię wypieki czekoladowe. Dobre porady znalazłam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-zrobic-tradycyjne-ciasto-czekoladowe/ Kiedy je zaczęłam stosować moje ciasto czekoladowe wychodzi wprost idealne.

    OdpowiedzUsuń