środa, 10 kwietnia 2013

Dietetyczne owsiane ciasteczka z wiórkami kokosowymi wg diety Dukana


Dietetycznych przepisów ciąg dalszy ;) Dziś proponuję Wam chyba najbardziej niskokaloryczne ciasteczka jakie da się zrobić :) Dlatego też można je jeść w prawie dowolnych ilościach. Nie należą one jednak do tych najbardziej zdrowych, gdyż są słodzone słodzikiem...ale coś za coś ;)
Poza tym jak sami widzicie na zdjęciach miałam lekki problem z pieczeniem (trochę za bardzo przypiekły się na bokach), ponieważ musiały siedzieć w piekarniku ponad pół godziny, a w przepisie który znalazłam, było wskazane tylko 10 minut....a i tak nie uzyskały twardości jakiej oczekiwałam. Jednak pomimo wszystko, jeśli jesteście na diecie i nie jecie nic słodkiego, zachęcam Was do wypróbowania przepisu na te nieidealne ciastka:) W końcu lepsze takie słodkości niż żadne! ;)



Składniki:
1,5 szklanki mleka 0,5%
9 łyżek otrąb owsianych
10 tabletek słodzika
2,5 łyżki wiórków kokosowych
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
Otręby gotujemy z mlekiem, słodzikiem i wiórkami do uzyskania bardzo gęstej masy.
Odstawiamy na parę minut, w celu odparowania wody i wystudzenia. Następie dodajemy proszek do pieczenia i dokładnie mieszamy.
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia nakładamy łyżką wcześniej przygotowaną masę i formujemy ciasteczka.
Pieczemy...no właśnie, to chyba kwestia indywidualna, ponieważ tak jak napisałam, w przepisie który znalazłam było napisane że 10-15 minut, a ja musiałam to robić przeszło pół godziny, więc każdy chyba sam oceni, czy ciasteczka są już gotowe :).



Smacznego!

4 komentarze:

  1. Super! Przepis idealny dla słodyczowych fanów próbujących schudnąć:-) Dzięki Ewcia za fajny pomysł:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można więcej zjeść bo mają mniej kalorii:D :*

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem na dukanie 3 lata i wiórek kokosowych nigdy nie można było używać, jedynie aromat kokosowy - wiórka to tłuszcz, w 100g aż 62g , białka tylko 5,6g.
    Jednak nie będąc na dukanie, na pewno poleciłabym ten przepis jako dietetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wiorki kokosowe w diecie dukana... ktos tu kompletnie nie ma pojecia o czym pisze, radze powrot do dojenia krow!

    OdpowiedzUsuń