wtorek, 13 listopada 2012

Kruche ciasteczka z masłem orzechowym i czekoladą

Zachęcona amerykańskimi filmami postanowiłam kupić słynne masło orzechowe, które pięknie wygląda i wydawałoby się, że tak smakuje ;) Niestety, po spróbowaniu okazało się, że nie jestem jego amatorką :). Cały duży słoik zalegał więc w mojej szafce, do momentu kiedy gdzieś w internecie znalazłam przepis na te oto przepyszne, nie za słodkie ciasteczka.
Idealnie pasuje do nich szklanka ciepłego mleka.



Składniki: 
1 szklanka mąki pszennej
3/4 szklanki cukru
6 dużych łyżek masła orzechowego ( u mnie Crunchy ) 
200 g pokrojonej w małą kostkę gorzkiej czekolady
1 jajko
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
2-3 łyżki cukru do obtaczania

Przygotowanie:
Najprostsze na świecie, bo po prostu wszystkie składniki umieszczamy w misce i mieszamy za pomocą rąk :).
Po otrzymaniu dość jednolitej masy formujemy kuleczki wielkości orzechów włoskich i obtaczamy w cukrze.
Tak przygotowane ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem i pieczemy w temp. 170 st. przez około 15 minut ( ostatnie 5 minut można piec z termoobiegiem ).


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Ewcia sprobuj kanapek z masłem orzechowym i polanych miodem:) pyszności:)!!! pozdrawiam
    p.s. będę tu chętnie zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Iwuuuś, a przez cały czas nie można piec z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń